Leta i den här bloggen

torsdag, november 13

Motion

Ja motion är min vän just nu, träningen börjar komma i form med, så härligt måste jag säga. Trodde aldrig att jag skulle tycka det va kul att röra på sig på de sättet...
Denna vecka har det blivit promenader, ett gympa pass på friskis o svettis, ikväll blir det ett pass i simhallen iform av vattengympa. Så härligt, tänkte jag skulle försöka få in iaf minst en dag i veckan jag gör nått pass av nått slag.

Glädjen är att man minskat redan i midjan och de e jag verkligen glad för, märkte det på mitt bälte som jag tyckt suttit åt men nu kan jag ha det på hålet längst in utan att känna att det sitter för hårt om magen. 2 hål har jag minskat på bältet, de e de sista hålen som finns på bältet så snart dags att göra nya. Och några kilo har jag minskat oxå så detta känns toppenskönt.  Bara hålla fast vid detta även om det närmar sig massa godsaker.... Bara att äta lite av de goda och röra på sig.

------------------------

Till nått helt annat.... Eventuellt kanske det löser sig jobbmässigt ett tag framöver, det återstår o se här i slutet av november va som händer eller inte händer. Skulle vara roligt faktiskt och väldigt skönt, men visst då kanske träningen/promenaderna minskas men då får jag fixa det när jag väl kan. Varför skulle inte jag klara det när de flesta andra klarar av jobb o träning?

Nehepp snart dags att hämta hem Ronja från skolan, denna dag har gått halva så halva kvar o vattengympa pass i kväll, gu vad skönt det ska bli.

Inga kommentarer: