Leta i den här bloggen

söndag, december 26

Julen...

Torsdag - Då började våran lilla resa ner till skåneland.... Gick bra ända till halmstad, sen va det givetvis jätte lång vänte tid den sista biten till båstad... fy så himla tråkigt..... Tåget avgick en timme senare än vad det skulle så blev en liten fika innan vi åkte från halmstad... sen så kom äntligen tåget in på stationen så vi gick in o satte oss men då va det givetvis väntetid inne på tåget... tågpersonalen som skulle köra o sen kolla biljetterna va på ett annat tåg så dom fick ringa in annan personal så vi fick sitta o vänta på dom ett tag... men fram kom vi ju till slut iaf... som tur va.... Väl på stationen i båstad stog Gida o Jonas o väntade på oss... Sen åkte vi hem o fixade maten o sen blev det sängen tidigt.... Hände inte så jättemkt.....

Fredag/Julafton - Ja då va det äntligen dags för julafton som började med att vi tog på oss julkläderna o sen gick in till huset o käkade julgröt.. gott gott.... Sen så va det massa godis o sen massa julmat som gällde... Sen så kom ju äntligen tomten o delade ut massa klappar... Gu vilket skrattanfall vi fick alla.... Ont i magen hade vi alla... hahahahaha... ronja listade ut vem tomten va med en gång..... skrattanfallet va när hon sa att tomten inte va tomten utan någon helt annan.... hihihihihi.... Sen öppnade ronja alla sina klappar som hon fick... Gu vilken lycka.... Så va det massa lek med leksakerna... Sen så va det sängen.....

Lördag/Juldagen - 7 månader tillsammans med niklas.... Shiit vad tiden går fort fram.. Som vanligt så åt vi tårta... två st... som tur va så va vi ju inte själva på den utan vi va flera personer som delade på den.... Traditionen håller i sig.. hihihihi... Ronja o jag gick upp relativt tidigt och gick in till huset... Sen väntade vi alla på att prinsessan Emmah skulle komma.... Sen väl när Emmah kom så blev det att hon öppnade alla sina julklappar.. sen va tjejerna i full gång att leka med alla saker.... Sen åkte vi till några bekanta o fikade.. Sen när vi kom hem så gick tjejerna o niklas in på rummet och jag följde med in till huset o fixade ordning maten..... sen när väl maten va färdig så gick jag o hämtade jag tjejerna o niklas så vi kunde äta mat.... Sen va det bara massa lek.. Niklas åkte iväg till sin bror o va där över natten så jag o tjejerna hade lite mys o va inne på rummet..... Dom somnade rätt så sent så jag kollade bara på film o sen somnade jag med......

dagen orkar jag inte uppdatera om ännu... kommer kanske senare..... puss o hej.

Inga kommentarer: