Leta i den här bloggen

söndag, maj 17

allmänt

Igår kväll berättade/skrev jag en lång lång uppdatering i min andra blogg (bloggen) angående de bytet jag har gjort i min yrkesvärld. Så grymt nöjd med att jag vågade ta steget. 
Läs mer om de där. 

Nu om vardagsbabblet,  livet rullat på. Corona är det inte lika mycket snack om med de är fortfarande på tapeten så att säga. Vi håller oss peppar peppar friska. Mycket tvätta händerna som går vidare till extremt torra händer som i slutändan spricker. Ja jag vet handkräm är a och o. Men inte alltid man är så smart och tar det efter man tvättat sig. Men att man egentligen borde. 

Vardagspusslet är igång med alla barnen, aktiviteter hit och dit. Testa olika aktiviteter och utforska ridningen, även för min del. Ja ni läste minsann rätt, ridning för min del. Hundra år sen sist (inte riktigt så men över 10 år iaf) Vardagspusslet ska bara falla helt på plats med alla saker man vill/måste göra. Men man lever bara en gång så ja.. 

Babbel babbel babbel... bara massa babbel.. 
Tiden börjar rinna mot sommaren, å min stora tjeja ska sluta mellanstadiet och börja högstadiet. Vart har åren försvunnit? Min mellersta ska börja 1:an.  Tur man har en liten till som fortfarande är på förskolan. Iaf ett tag till. 

Nehepp nu är det dags för lite mera kaffe. Puss o hej leverpastej


Inga kommentarer: