Leta i den här bloggen

måndag, augusti 26

BMI

Ja jag tycker detta med BMI har gått överstyr... Överallt blir man påmind om BMI..
Även som vuxen så får du påminnelse om BMI.. Suck suck…

Bara så ni vet så får man inte äta p-piller om man har ett BMI över 30.
Visst det är för att det ökar risken för blodpropp, men iaf, jag tycker det är lite knäppt att man som vuxen ska behöva tänka på BMI.

Även om jag nu tänker på min vikt så tänker jag inte så mycket på BMI, men kanske är dags att börja tänka på det också :-/

Men detta med BMI och vikt ska jag inte ta i denna blogg men va bara tvungen att babbla av mig lite.

TJA!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Alla är vi onöjda med ens vikt och BMI .

Tycker det är ett dåligt mått för hur man bör må.

Du är en betydligt härligare person än vad en BMI kan säga.
/ Valentina m -Västervik