Leta i den här bloggen

söndag, juli 25

Hallontårta

fy vilket tråkväder det är här idag, kallt o blåsigt. Imorn o dom andra dagarna tycker jag att solen kan komma o värma oss, så vi kan åka o bada någon dag. Idag har vi inte gjort så mkt. Åkte in till Niklas bror som jag skrev att vi skulle göra men sen har vi inte gjort så mkt mer.. Ronja somnade precis innan vi skulle åka hem, men vaknade till när vi åkte hem. Väl hemma igen så satte vi oss o kollade på tvn.. hela högen satt framför tvn till det va vilotajm.. hahaha... Ronja o Niklas mamma gick upp på övervåningen och sov/vilade en stund. Niklas pappa vilade i soffan framför Zorro. Jag och niklas gick ut till vårat egna krypin och vilade o kollade på kniven mot strupen. Jag slumrade till men då knackade det precis på dörren, störigt men gjorde inte mig så mkt. men när dom hade gott så slumrade jag till igen men fick då heller inte sova.. För då kom niklas mamma och sa att dom skulle åka o handla och att ronja fortfarande låg o sov, så jag va tvungen att gå in till henne. Så nej inget sovandes för mig inte. Under den lilla tiden jag gick inte till ronja slocknade Niklas.. Så alla utom jag fick sova..

Snart blir det lite mat med lite vänner, skoj skoj.. sen blir det självklart lite efterrätt med. Marängtårta med grädde o hallon. Tyvärr så kommer ju inte niklas äta den för han äter ju inte hallon men han får titta på den istället, eller äta mera mat så han kan hoppa efterrätten.. Bild kommer givetvis att komma upp på face senare när vi kommer hem, har inte med mig sladden. orkar inte skicka över den heller, lär nog bli flera bilder här skulle jag tro. har inte med min rätta stora kamera men funkar kanoners med mobilen denna gång.

nehepp nu ska jag nog vara lite social igen.. Snart som sagt kommer vännerna. men uppdaterar säkert imorn. Puss o kram på er.

Inga kommentarer: