Leta i den här bloggen

måndag, maj 11

Vakna Ronja

Imorse så fick jag väcka ronja... hon ville sova.... hon va visst lite trötter idag tydligen... Hon kom in till oss vid tvåtiden ungefär... Glömt nallen.. så fick vi gå in o hämta... Sen så sov vi skönt.. Klockan ringde vid sju.. ronja vaknade inte... oki... Jag gick upp vid halv åtta... Gick på toa... Tog på mig leggins... skulle ha min gula klänning som låg i min garderob... ivägen låg en blåikeapåse... så prasslade till med den o ronja vaknad o sa: Sova, nanne sova... Som svar fick hon: Nee gumman vi ska inte sova mer inte nanne heller... Dags att gå upp nu!...Så idag fick jag på mig kläder innan frukost... Vi käkade frukost o sen blev det påklädning o sen cykla iväg till dagis... Nu sitter man här på jobbet, går inte så jätte bra men kanske lite senare under dagen? det är sånt som märks... Nehepp nu är det dags att jobba vidare!!

Inga kommentarer: