Leta i den här bloggen

söndag, maj 24

Dagarna som varit!

Idag

Idag har vi varit ute mestadels av dagen.. Först så tog jag o Ronja oss en liten promenad i skogen o mötte på massa sniglar... Sen efter ett tag så kom Fregge o Tindra, skoj skoj.. Så barnen fick springa o jaga varandra.. Sen så gick vi till fotbollsplanen o lekte lite där.. Kollade på kossorna på vägen hem... Ronja somnade o sov ett bra tag ute i vagnen. Sen så har vi klippt gräsmattan, fy vad den växer... Sen så måste jag berätta att vi fått en blomma på våran buske.. *ler* En lila blomma.... Sen så promenerade vi till åhmans för att käka lite mat... sen blev det promenad hem... Väl hemma så hämtade jag bara lita saker för att sedan gå vidare till mamma.. Hon blev jätteglad av blombuketterna vi kom med.. Så här som sagt har vi mestadels varit ute idag... Skönt. Nehepp nu slut på babbel...

Lördag: Så va vi på Allédagen.. Ronja tjatade om att hon skulle rinda hästen, men när jag satt på henne hjälmen o skulle sätta upp henne på hästryggen så började hon gråta så ville inte alls... Stackare.. Så blev ingen hästridning medans Oscar o Natta vågade. Sen efter ett tag vid janne banan så gick vi vidare till skoda där hoppborgen fanns så lekte barnen lite där... Sen blev det vidare till Skokällaren för att leta efter skor till ronja men dock utan resultat... Tråkigt nog.. Sen så blev det macka på kvantum.. Sen turisttåget tillbaka till janne banan...Sen så kom regnet så gick in ett tag på janne banan.... Sen när det slutat så gick vi hem... Men tyvärr så kom det lite till... På vägen hem så blev det lite handla gott på willys.. Sen så hände inte så mkt mer.. Eller jo vi grillade korv på baksidan... Ronja somnade i Vagnen ute... Sen så skulle jag o älsklingen titta på lost...men somnade båda två.. skönt...


Fredag:

Som ni ser på bilden så mötte jag o ronja byggare bob på stan, skoj skoj.. Ronja tjatade om Bob hela dagen sen efteråt så vi kollade på Bob innan lägdags.


Torsdag:


Träffade Ronja o Jag Tindra o Millan vi gick till lekparken för att leka lite.. Millan hade med sig lite fika så blev en lite picknick med barnen med.. Skoj skoj.. Mys mys...

Inga kommentarer: